Школске 2018/19. године наша школа се укључила у један од новијих пројеката Министарства просвете, науке и технолошког развоја и Завода за вредновање квалитета образовања под називом –самовредновање и процена дигиталне зрелости установе.
У току марта и априла онлајн „Селфи“ обуку у нашој школи су реализовали Зоран Дробац-директор школе, Драгана Бањац-наставник технике и технологије и информатике, Сања Дражић- наставник српског језика и Маријана Ристић, педагог школе-кооррдинатор тима.
Општи циљ обуке био је да се полазници упознају са новим инструментом самовредновања Селфи на основу кога се врши процена дигиталних капацитета установе и планира даљи развој.
,,Selfi” представља ослонац школама да ефикасно и ефектно интегришу дигиталне технологије у школску праксу. ,,Selfi” је настао на основу опсежних консултација са преко 200 стручњака из области образовне технологије и преко 5000 запослених и ученика у европским земљама, а базира се на Европском оквиру дигитално компетентне образовне установе. Република Србија је једна од 14 земаља које учествују у овом истраживању.
Ова обука пружила је подршку нашој школи при ефикасном и ефектном интегрисању дигиталне технологије у школску праксу. Такође помоћи ће нам да снимимо стање дигиталне компетентности наше школе као установе, запослених и наших ученика.
Учешћем у овој обуци и реализацијом Селфи истраживања школа је добила:
– Инструмент за процену сопствене праксе заснован на резултатима научних истраживања и искуствима из праксе.
– Прилику за самопроцену која укључује директоре, наставнике и ученике.
– Процес самопроцене који је у потпуности у власништву школе, тако да школа одлучује да ли и са ким жели да дели резултате.
– Снимак тренутног стања развоја кроз конкретан извештај за сваку школу, укључујући и графиконе и препоруке које се добијају од стране Обједињеног истраживачког центра. Овај извештај може бити основ за припрему Школског развојног плана.
– Сертификат о учешћу у пројекту који издаје Обједињени истраживачки центар.
Селфи мери начин на који се дигиталне технологије користе за наставу и учење у школи, и то путем низа питања упућених наставницима, руководиоцима у школи и ученицима. Питања намењена руководиоцима у школи углавном су усмерена на стратегије и праксе повезане са употребом дигиталних технологија на нивоу школе. Питања за наставнике углавном су усмерена на наставну праксу, а питања за ученике на њихово искуство и процес учења повезан са применом дигиталних технологија.
Наставници који су прошли обуку оформили су Тим који је реализовао следеће активности:
- Сачинио је плана спровођења самовредновања коришћењем Селфи инструмента у току обуке;
- О пројектним активностима упознао је Педагошки колегијум, тим за обезбеђивање квалитета и развоја установе, Наставничко веће, Савет родитеља...;
- Дефинисао узорак наставника и ученика који ће учествовати у истраживању у току обуке;
- Дефинисао временски оквир планирања реализације самовредновања уз коришћење инструмента Селфи, у току обуке;
- Пратио ток реализације самовредновања.
У току следеће године, када нам буду достављени резултати селфи самовредновања, реализоваће се дискусија о резултатима истраживања и састављаће се план за унапређење.
Маријана Ристић