Пројекат „Обогаћен једносменски рад“
Решењем Министарства просвете, науке и технолошког развоја нашој школи одобрено је учешће у пројекту „Обогаћен једносменски рад“. На занимљив начин ученици наше школе проводиће време после обавезне редовне наставе, уз подршку учитеља и наставника. Неизоставна ће бити и вршњачка сарадња ученика од првог до осмог разреда, рад на социјалним вештинама и здравом растерећујућем дружењу.
Програм овог пројекта добар је модел учења и провођења слободног времена, јер се образовно-васпитне активности прилагођавају интересовањима ученика. Деца уживају у креативним радионицам, спортским активностима; упознају се и квалитетно се друже са наставницима.
Након разговора са ученицима, родитељима и запосленима понудили смо десет активности. Фокусирали смо се на подршку у учењу, спортске, културне, еколошке и пројектне активности.
Програм обогаћеног једносменског рада
Циљеви и очекивани исходи активности:
- развијање функционалних знања и вештина;
- остваривање међупредметног повезивања кроз интерактивне радионице у области природних наука, друштвених наука, технике и технологије и информатике и рачунарства;
- развијање међупредметних компетенција: за учење, сарадњу, решавање проблема, комуникације, предузимљивости, одговорног односа према околини и естетичке компетенције;
- развијање свести о значају одрживог развоја, о значају коришћења обновљивих извора енергије, заштите и очувања природе и животне средине и еколошке етике, заштите и добробити животиња;
- ефикасно и критичко коришћење научних и технолошких знања, уз показивање одговорности према животној средини;
- ефикасна сарадња са другима, као члан тима, групе и заједнице;
- подстицање вршњачког учења;
- развијање предузетничких компетенција код ученика;
- очување, подстицање и унапређивање укупног здравственог стања ученика, њиховог правилног психофизичког и социјалног развоја;
- стварање основа за усвајање активног, здравог и креативног начина живота и организовања и коришћења слободног времена;
- проширивање постојећих и стицање нових знања и искустава о непосредном природном и друштвеном окружењу;
- социјализација ученика и стицање искустава у колективном животу, уз развијање толеранције и одговорног односа према себи, другима, окружењу и културном наслеђу;
- развијање позитивних односа према националним, културним и естетским вредностима;
- подстицање самосталности у процесу стицања знања кроз непосредне истраживачке задатке;
- разумевање и уважавање различитости међу појединцима;
- подстицање групног рада, договарања и сарадње са вршњацима и одраслима кроз одговарајуће активности.