Пројекат „Обогаћен једносменски рад“
Решењем Министарства просвете, науке и технолошког развоја нашој школи одобрено је учешће у пројекту „Обогаћен једносменски рад“. Са овим концептом рада кренуло се од средине септембра 2020. године. На занимљив начин ученици наше школе проводили су време после обавезне редовне наставе, уз подршку учитеља и наставника.
Ове школске године наставићемо са реализацијом активности за све ученике школе, а ученици четвртог разреда биће укључени у похађање наставе у једној смени (пре подне).
Програм овог пројекта добар је модел учења и провођења слободног времена, јер се образовно-васпитне активности прилагођавају интересовањима ученика. Деца уживају у креативним радионицам, спортским активностима; упознају се и квалитетно се друже са наставницима.
Након разговора са ученицима, родитељима и запосленима понудили смо девет активности. Фокусирали смо се на подршку у учењу, спортске, културне, еколошке и пројектне активности.
Област деловања |
Активност |
Реализатор |
Циљна група ученика |
Култура |
„Школска позорница“ |
Драгана Видаковић, наставник српског језика и књижевности Владислава Шкондрић, наставник ликовне културе
|
4-8. разреда |
Креативна радионица |
Љиљана Ђенић, наставник разредне наставе |
1-6. разреда |
|
Спорт |
Стони тенис |
Драган Ника, наставник физичког и здравственог васпитања |
5-8. разреда |
Игре без граница/корективна гимнастика |
Владимир Милићевић, наставник физичког и здравственог васпитања |
1-4. разреда |
|
Футсал |
Ненад Ђорић, наставник физичког и здравственог васпитања |
4-8. разреда |
|
Шах |
Гордана Нађђерђ, наставник физике и хемије |
1-8. разреда |
|
Здрави стилови живота |
Зелени кутак |
Сања Дражић, наставник српског језика и књижевности Гордана Обрадовић, наставник географије |
4-8. разреда |
Пројектна настава
|
„Програмирање“ |
Драгана Бањац, наставник информатике и технике и технологије |
5-8. разреда |
„Учимо да учимо“ |
Марија Војновић, наставник разредне наставе |
1-4. разреда |
Циљеви и очекивани исходи активности:
- развијање функционалних знања и вештина;
- остваривање међупредметног повезивања кроз интерактивне радионице у области природних наука, друштвених наука, технике и технологије и информатике и рачунарства;
- развијање међупредметних компетенција: за учење, сарадњу, решавање проблема, комуникације, предузимљивости, одговорног односа према околини и естетичке компетенције;
- развијање свести о значају одрживог развоја, о значају коришћења обновљивих извора енергије, заштите и очувања природе и животне средине и еколошке етике, заштите и добробити животиња;
- ефикасно и критичко коришћење научних и технолошких знања, уз показивање одговорности према животној средини;
- ефикасна сарадња са другима, као члан тима, групе и заједнице;
- подстицање вршњачког учења;
- развијање предузетничких компетенција код ученика;
- очување, подстицање и унапређивање укупног здравственог стања ученика, њиховог правилног психофизичког и социјалног развоја;
- стварање основа за усвајање активног, здравог и креативног начина живота и организовања и коришћења слободног времена;
- проширивање постојећих и стицање нових знања и искустава о непосредном природном и друштвеном окружењу;
- социјализација ученика и стицање искустава у колективном животу, уз развијање толеранције и одговорног односа према себи, другима, окружењу и културном наслеђу;
- развијање позитивних односа према националним, културним и естетским вредностима;
- подстицање самосталности у процесу стицања знања кроз непосредне истраживачке задатке;
- разумевање и уважавање различитости међу појединцима;
- подстицање групног рада, договарања и сарадње са вршњацима и одраслима кроз одговарајуће активности.