ЗА ПРАВИ ИЗБОР ЗАНИМАЊА ВЕОМА ЈЕ ВАЖНО…

 

ДА СЕ УСКЛАДЕ НЕКИ ВАЖНИ ФАКТОРИ:

ТВОЈЕ СПОСОБНОСТИ, ИНТЕРЕСОВАЊА, НЕКЕ ОСОБИНЕ ЛИЧНОСТИ И УСПЕХ ИЗ ОСНОВНЕ ШКОЛЕ

  • Размисли о својим интересовањима-да ли те више интересују природне науке, друштвене науке или уметности?

  • Добро процени своје способности, тј. могућности да се успешно обављају неке активности. Ако се трудимо, можемо до извесне границе да развијемо своје способности. Неке од способности су: уочавање просторних односа, решавање математичких задатака, вербалне способности, спретност руку и прстију…

  • Пази само да не помешаш интересовања са способностима. Ове две ствари су често у блиској вези, јер нас обично више интрересују активности у којима смо успешни.

  • Провери да ли твоје здравствено стање одговара захтевима појединих занимања- да ли болујеш од неких хроничних болести или имаш специфичан здравствени проблем.

  • Потруди се да се што више информишеш о жељеном смеру, као и о свим осталим професијама јер ћеш на тај начин бити још више сигуран да си направио прави избор. Разговарај са одраслим људима различитих професија.

  • Информиши се о перспективама запошљавања- да ли се релативно лако може добити посаоу струци коју желиш да изабереш.

  • Не размишљај само о томе како да упишеш одређену школу већ покушај да реално сагледаш могућности даљег школовања и каснијег запослења. Изабери школу у којој имаш највише шанси да успеш.

  • Свако занимање има добре и лоше стране, па би било добро да се унапред припремиш на то да жељена професија поред онога што ти се свиђа има и „мање лепу“ страну.

НАЈЧЕШЋЕ ГРЕШКЕ КОЈЕ УЧЕНИЦИ ПРАВЕ ПРИ ИЗБОРУ ШКОЛЕ

 

  • Уписаћу се у најближу школу. „Мрзим да путујем кроз саобраћајну гужву аутобусом у коме морам да стојим на једној нози“.

  • Мој најбољи друг се определио за то занимање. Не желим да се раздвајамо, наставићемо даље школовање заједно.

  • Осветнички пут. Одлуке типа: „ Показаћу ја њима шта и колико могу“.

  • Или ћу се уписати у жељену школу или ми је потпуно свеједно шта ћу уписати.

  • Ја сам вуковац, све ми иде сјајно од руке. Знам да ћу, шта год да упишем, бити успешан.

  • Пошто немам баш сјајан успех, уписаћу се тамо где ме приме.

 

Бодови са такмичења поново се сабирају

 

ПРОБНА мала матура биће организована 7. и 8. априла, а завршни испит ученици осмог разреда полагаће 14, 15. и 16. јуна. Првог дана решаваће се тест из српског, односно матерњег језика, другог дана из математике, а трећег дана решаваће се комбиновани тест, с питањима из пет предмета. Главна новина ове године биће то што ће се при рангирању за упис у средње школе у обзир узимати и успех с такмичења, што је било укинуто прошле године.

Тестови из српског, односно матерњег језика, и комбиновани тест имаће ове године више “отворених” задатака, за које деца треба да упишу одговоре, а мање “затворених”, у којима се одговори заокружују. “Отворени” задаци траже више размишљања, остављају мању шансу за преписивање и погађање тачних одговора.

Како би ученици што боље резултате показали на завршном испиту, пробни тест, у априлу, је прилика да се реално сагледају знања, као и то на којим областима треба више радити до краја школске године.

Ове школске године бодовање остаје исто као и претходних неколико година. Ученици ће на тесту моћи да освоје максималних 30 бодова, а 70 им је загарантовано уколико имају све петице у шестом, седмом и осмом разреду.