Истраживање о мотивацији ученика за учење
Психолошко-педагошка служба школе спровела је истраживање о мотивацији међу ученицима 8. разреда.
„Истраживања показују да степен мотивације ученика при решавању задатака, зависи од његовог очекивања колико може бити успешан у том задатку, као и од вредности које ученик приписује том задатку. То значи да ученик када се нађе пред задатком сам себи поставља питања „Зашто ово радим?” и „Да ли могу да будем успешан у томе?”.
Kaко повећати мотивацију за постигнућем?
Учити ученике да се такмиче сами са собом
- Научити их да деле задатке на мање делове ( добро поставити циљ )
- Давати задатке примерене тежине и повезати улагање напора са успехом
- Наглашавати позитивне стране ученика
- Пренети очекивање успеха
- Одстранити негативно ( проблеме код ученика )
- Полазити од познатог ка непознатом ( проблеми из свакодневног живота, примена, лично искуство)
Стручна служба“
Анализу у целости можете прочитати овде.
Истраживање је представљено на Наставничком већу, 3. 11. 2016.
6.