Истраживање о мотивацији ученика за учење

 

Психолошко-педагошка служба школе спровела је истраживање о мотивацији међу ученицима 8. разреда.

„Истраживања показују да степен мотивације ученика при решавању задатака, зависи од његовог очекивања колико може бити успешан у том задатку, као и од вредности које ученик приписује том задатку. То значи да ученик када се нађе пред задатком сам себи поставља питања „Зашто ово радим?” и „Да ли могу да будем успешан у томе?”.

Kaко повећати мотивацију за постигнућем?

Учити ученике да се такмиче сами са собом

  • Научити их да деле задатке на мање делове ( добро поставити циљ )
  • Давати задатке примерене тежине и повезати улагање напора са успехом
  • Наглашавати позитивне стране ученика
  • Пренети очекивање успеха
  • Одстранити негативно ( проблеме код ученика )
  • Полазити од познатог ка непознатом ( проблеми из свакодневног живота, примена, лично искуство)

Стручна служба“

Анализу у целости можете прочитати овде.

Истраживање је представљено на Наставничком већу, 3. 11. 2016.

 

6.